У філії ДУ “НІОХІМ” ХМЗ створена лінія з виробництва протиожеледних реагентів для боротьби зі снігом та льодом на дорогах. Продукт, створений нашими фахівцями на основі хлористого кальцію, буде продаватися під торговою маркою «Кригожер».

В рамках Програми Президента України «Велике будівництво» запущено масове спорудження та ремонт доріг. Ми, цілком підтримуючи цю Програму, хотіли б підняти одну з найголовніших, з нашої точки зору, проблем – питання правильного утримання доріг в зимових умовах.

Діючі в Україні правила утримання доріг (особливо в частині переліку, складу протиожеледних реагентів, а також витратних норм щодо їх застосування) безнадійно застаріли. Правила терміново вимагають актуалізації та адаптації до поточних реалій з урахуванням сучасних розробок в області основної хімії та практичного досвіду провідних країн світу.

Неправильна експлуатація дорожнього господарства та інфраструктури в холодний період року призводить до руйнування асфальто-бетонного покриття доріг і руйнування тротуарів (особливо покритих тротуарною плиткою), і ми кожну весну «дивуємося», чому в черговий раз разом зі снігом сходить і асфальт. В результаті держава витрачає колосальні бюджетні кошти на латання дірок і заміну покриття.

На жаль, в Україні головним протиожеледним реагентом є піщано-сольова суміш через її дешевизну. В результаті роботи «по-старому» ми продовжуємо роками губити грунт і рослинність навколо доріг, забивати зливові та водостічні системи твердими компонентами піщано-сольової суміші, піддавати корозійному руйнуванню автомобілі та іншу техніку, псувати взуття, одяг і здоров’я жителів країни.

Невідповідність законодавчої бази вимогам часу, а також, не виключено, і лобістська складова процесу життєдіяльності комунальних служб призводить до того, що більш ефективний, екологічний, економічний і т.д. продукт програє боротьбу з піщано-сольовими сумішами в головах і кишенях чиновників. І, як наслідок, на складах комунальників і шляховиків при підготовці до зимового сезону знову складуються тонни піску і шкідливої для екології, але дешевої солі.

Одним з наших профільних продуктів є хлористий кальцій, який є чудовим компонентом в складі протиожеледних засобів. На відміну від повареної солі його ефективність набагато вища, отже, видаткова норма – нижча, і як результат – менше завдається шкоди грунтам. За рахунок застосування спеціально розроблених добавок (інгібіторів) знижується корозія металоконструкцій і автомобілів.

Випробування нового продукту, а також солі і піщано-сольових сумішей, проведені в лабораторії ДУ «НІОХІМ», показали, що плавка здатність продукту «Кригожер» вища за таку у солі у всьому діапазоні температур і повністю відповідає вимогам ДСТУ 8853: 2019.

У зв’язку з вищевикладеним, вважаємо за можливе і необхідне почати проведення дослідно-промислових випробувань рецептури і ефективності нашого продукту в «польових» умовах на вулицях міст України.

Переконані, що використання в дорожньому господарстві сучасних вітчизняних протиожеледних реагентів сприятливо позначиться на стані доріг і тротуарів, екології міст, здоров’ї жителів, а також дозволить ефективніше використовувати кошти місцевих бюджетів.

Новий протиожеледний матеріал